Kültür Sosyolojisi - Altaylardan Anadolu'ya ve Balkanlara Gelen Kültür
Ana Sayfa Giriş Özgeçmişim Fotoğraflarım Yazdıklarım Sizden Gelenler Mesaj Yaz English   
Damgaların Sosyolojisi 
Tarihi Kaynaklar
Ülkelerden Damgalar
Moğolistan
Tuva-Rusya
Tataristan-Rusya
Çuvaşistan-Rusya
Mari El-Rusya
Komi-Rusya
Başkurdistan-Rusya
Hakasya-Rusya
Rusya
Kazakistan
Kırgızistan
Özbekistan
Karakalpakistan
Türkmenistan
Azerbaycan
Nahçıvan-Azerbaycan
İran
Ermenistan
Gürcistan
Türkiye
Ukrayna
Kırım
Moldova
Gagauzya
Romanya
Bulgaristan
Makedonya
Kosova
Arizona-ABD
Los Angeles-ABD
Washington-ABD
Alaska-ABD
Karşılaştırmalı Damgalar
Mezar Taşları
Paradaki Damgalar
Sokaktaki Damgalar
Nesnelerde Damgalar
Kültürel Yansımalar
Sosyal Bilimler Arşivi
Linkler
Ziyaretci
Toplam : 1252606
Bugün : 215
4- Kültür Sosyoloji Açısından Nevruz Kavramı

Bu çalışma 1991?de Ağrı?nın dört köyünde, 1990-1993 yılarında Elazığ?nın bir kısım merkez köyleri ve ilçe merkezleri ile bazı köylerinde, 1995 yılın da Yazıhan?ın Fethiye ve Hamidiye, Adıyaman?ın Kemerkaya, Besni?nin Akkuyu, Bozova?nın Kanlıavşar, Ergani?nin Hançerli Köyü, Siverek merkezi ile Siverek Karacadağ yöresinde çeşitli köyleri oluşturan Türkan-Tirkan aşireti ve Hilvan merkezi ile Bargaç köyünde yaptığımız saha araştırmalarından elde edilen bilgilerden hareketle kaleme alınmıştır.

 

NOT: Bu çalışma "Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, Sayı 100, Şubat, 1996"da aynı isimle yayınlanan makalenin ayrı basımıdır.


Powered by Kürşad KARA